來看一對帥氣又可愛的英國男孩雙人組合Bars and Melody的Hopeful
他們用了經典電影《卡特教頭》(Coach Carter) 的主題曲Twista Feat. Faith Evans的Hope(希望)
把rap的部分改寫成自己遭到霸凌的親身經歷
在英國達人秀 (Britain's Got Talent)感動了全場觀眾也感動了超機車的毒舌評審Simon Cowell讓他們進準決賽
他們的理念很好
不只抒發自己的心情也傳達出其他被霸凌著的心聲
希望能喝止這種情況再次發生

Oh-oh-oh
Yeah

Please help me God, I feel so alone
神啊請祢救救我,我感到非常無助
I'm just a kid, I can't take it on my own
我只是個孩子,我無法獨自承受這麼多
I've cried so many tears,
Yeah, writing this song
我用我的淚水寫下這首歌時
Trying to fit in, where do I belong?
試著融入,但哪裡才是我的歸屬?
I wake up every day, don't wanna leave my home
每天我醒來想的都是不想去學校
My mamma's askin' me why I'm always alone
媽媽問我為什麼我都是獨自一人
Too scared to say, too scared to holler
我太害怕說出真相,也不敢吭聲
I'm walking to school with sweat around my collar
走在學校裡我的領子因緊張的汗水而濕透
I'm just a kid, I don't want no stress
我只是個小孩,我只想要有學業的壓力
My nerves are bad, my life's a mess
我神經緊繃,我的生活充滿混亂
The names you call me, they hurt real bad
你給我取的綽號,讓我感到非常受傷
I want to tell my Mom but
我想告訴我媽
She's havin' trouble with my Dad
但她正和爸爸鬧得不愉快
I feel so trapped there's nowhere to turn
我感到我無處可逃,沒有任何轉機
Come to school
來到學校
Don't wanna fight I wanna learn
我想要的是學習而不是暴力
So please mister Bully
所以拜託你惡霸先生
Tell me what I've done
告訴我到底我做錯了什麼
You know I have no Dad
你知道我已經沒有父親
I'm livin' with my Mom
我和我媽媽相依為命

Cause I'm hopeful, yes I am
因為我保持著希望 是的,我是
Hopeful for today
對今天滿懷希望
Take this music and use it
就用這首歌
Let it take you away
讓它帶領你
And be hopeful, hopeful
而且要滿懷希望
And He'll make a way
他(惡霸)會找到其他方法
I know it ain't easy but that's okay
我知道這並不簡單,但是沒有關係
Just be hopeful
只要你擁有希望

Why do you trip at the color of my skin?
為什麼你一直用我的膚色來刁難我
And whether I'm fat or whether I'm thin
而且不管我是瘦或胖
You call me a loser, you call me a fool
你說我是遜咖 , 你也說我是蠢貨
I ain't got a choice I gotta to go to school
我沒有其他選擇 , 我一定得要去上學
I wish I had an angel to stick by my side
我祈求能一個一直在我身邊的天使
I'm shaking with fear, I'm so scared inside
我因害怕而顫抖 , 內心感到非常恐懼
Doesn't really matter if I ain't got the looks
不管我是不是真的長得不好看
Why do you always hurt me and destroy my books?
為什麼你永遠要來傷害我 , 而且破壞我的書

Cause I'm hopeful, yes I am
因為我保持著希望 是的,我是
Hopeful for today
對今天滿懷希望
Take this music and use it
就用這首歌
Let it take you away
讓它帶領你
And be hopeful, hopeful
而且要滿懷希望
And He'll make a way
他(惡霸)會找到其他方法
I know it ain't easy but that's okay
我知道這並不簡單,但是沒有關係
Just be hopeful
只要你擁有希望

I give you all my money every single day
每一天我都給你我身上所有的錢
I didn't ask to be born but now I have to pay
我從沒希望被你欺負,但我卻還要給你我的錢
I ain't got no food, you take all I have
因為你拿走了我所有食物,所以我都沒東西吃
When I give it to you, you search through my bags
當我已給你所有,你又把我的書包全翻出來
I wrote this song for you to see
我寫下這首歌是想讓你知道
We could've been friends, yeah you and me
我們可以是朋友,對,就是你和我
Mister bully, take a moment please
惡霸先生,請你停一下看看我
Every single day you bring me to my knees
每一天你都讓我跪著求饒

Cause I'm hopeful, yes I am
因為我保持著希望 是的我是
Hopeful for today
對今天滿懷希望
Take this music and use it
就用這首歌
Let it take you away
讓它帶領你
And be hopeful, hopeful
而且要滿懷希望
And He'll make a way
他(惡霸)會找到其他方法
I know it ain't easy but that's okay
我知道這並不簡單,但是沒有關係
Cause I'm hopeful, yes I am
因為我保持著希望 是的 我是
Hopeful for today
對今天滿懷希望
Take this music and use it
就用這首歌
Let it take you away
讓它帶領你
And be hopeful, hopeful
而且要滿懷希望
And He'll make a way
他(惡霸)會找到其他方法
I know it ain't easy but that's okay
我知道這並不簡單,但是沒有關係
Just be hopeful
只要你擁有希望

What I wear is all I have
我身上有的是我所僅有
We lost our home, I'm living from a bag
我已經失去了我的家,我就靠我的背包生活
Yo mister bully, help me please
嘿惡霸先生,請你幫我
I'm flesh and blood, accept me please.
我也是血肉之軀,拜託,就請你接納我吧

KEEP IN TOUCH
Bars and Melody

By.野鹿

arrow
arrow
    全站熱搜

    Lauren1209 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()