close

Demi 在憤怒鳥的電影獻聲

超有爆發力的阿

At first I was afraid

剛開始的我充滿恐懼

I was petrified

如同石化般僵住

Kept thinking I could never live

Without you by my side

缺少了你的陪伴,不斷的認為我無法存活下去

But then I spent so many nights

但經歷了好幾個夜晚

Thinking how you did me wrong

想著你對我所犯的錯誤

And I grew strong

使我獲得了成長

And I learned how to get along

學習到了如何獨立自主

And so you're back

所以當你從

From outer space

外太空歸返

I just walked in to find you here

我找到了你

With that sad look upon your face

卻發現傷心浮現在你臉

I should have changed that stupid lock

我該換個牢固的鎖

I should have made you leave your key

讓你被永遠禁錮

If I had known for just one second

You'd be back to bother me

一秒的疑慮,你就會回來打擾我

 

Go on now go walk out the door

現在就邁向無畏之門

Just turn around now

轉身面對

Cause you're not welcome anymore

你不再被允許至此

Weren't you the one who tried to hurt me with goodbye

你試著以分離中傷我

Did you think I'd crumble

你真以為我會崩潰

Did you think I'd lay down and die

你真以為我會倒地不起

Oh no, not I

喔不,不是的

I will survive

我會活下來

Oh as long as I know how to love

我會活至當自己學習到怎麼去愛

I know I'll stay alive

我知道我會生生不息

I've got all my life to live

我會竭盡所能存活

I've got all my love to give

我會傾囊而出我所有的愛

And I'll survive

然後我會存活下來

I will survive (hey-hey)

我會活下去

 

It took all the strength I had

這讓我付出所有的努力

Not to fall apart

才以免分崩離析

Kept trying hard to mend

奮力去嘗試修補

The pieces of my broken heart

我那破碎的心

And I spent oh so many nights

並虛擲了好幾夜

Just feeling sorry for myself

感到愧對自己

I used to cry

我曾哭的撕心裂肺

But now I hold my head up high

但現在我要昂首闊步

And you see me

你看到的

Somebody new

是全新的我

I'm not that chained up little person

我不是那種停留在過去走不出來

Still in love with you

仍對你癡迷的人

And so you felt like dropping in

你感覺不斷墜落

And just expect me to be free

你只期望我不斷付出

And now I'm saving all my loving

我在捍衛我愛的一切

For someone who's loving me

捍衛那個愛我的人

 

Go on now go walk out the door

邁向自由之門

Just turn around now

轉過身

Cause you're not welcome anymore

你不再被允許至此

Weren't you the one who tried to break me with goodbye

你不就是那個嘗試以離去使我擊敗的人

Did you think I'd crumble

你真以為我會分崩離析

Did you think I'd lay down and die

你真以為我會一蹶不振

Oh no, not I

不可能

I will survive

我會活下去

Oh as long as I know how to love

直至我學會愛

I know I'll stay alive

我將生生不息

I've got all my life to live

竭盡我的人生去存活

I've got all my love to give

傾囊我所有的愛

And I'll survive

並活下來

I will survive

我會存活下來

 

Go on now go walk out the door

邁向自由之門

Just turn around now

轉過身

Cause you're not welcome anymore

你不再被允許至此

Weren't you the one who tried to break me with goodbye

你曾試著以分開傷害我

Did you think I'd crumble

你真以為我會分崩離析

Did you think I'd lay down and die

你真以為我會一蹶不振

Oh no, not I

絕不可能

I will survive

我會存活下來

Oh as long as I know how to love

直至我學會去愛

I know I'll stay alive

並生生不息

I've got all my life to live

竭盡我的人生去存活

I've got all my love to give

傾囊我所有的愛

And I'll survive

並活下來

I will survive

我會存活下來


 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Lauren1209 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()