close

等了好久終於出來了!><

lady gaga是我人生第一個接觸的西洋歌手

因為我爸是他的粉絲哈哈

小時候)? 看到他的mv都會嚇到)羞

一聽到副歌的感覺就是

嗯...... nut 

完全符合我的胃口阿那個唱腔

 

 

[Verse 1]

Tryin' to get control

試著控制自我

Pressure's takin' its toll

但仍被壓力掌控了一竊

Stuck in the middle zone

困於灰色地帶

I just want you alone

我只想要你一個人

My guessing game is strong

我的猜忌遊戲過於強大

Way too real to be wrong

已分不清現實還是假象

Caught up in your show

將你深鎖腦海

Yeah, at least now I know

至少我還清楚明白著

 

[Chorus]

It wasn't love, it wasn't love

這並非愛情

It was a perfect illusion (Perfect illusion)

只是單純的完美假想

Mistaken for love, it wasn't love

誤認為是真愛,並非如此

It was a perfect illusion (Perfect illusion)

只是個美好的白日夢

You were a perfect illusion

你是我的完美狂想

[Verse 2]

I don't need eyes to see

我不需要目視

I felt you touchin' me

便能感覺你正撫摸著我

High like amphetamine*

如同嗑了藥一樣高潮

Maybe you're just a dream

或許你只活在我的夢中

That's what it means to crush

這就是所謂的一見鍾情

Now that I'm wakin' up

現在我清醒了

I still feel the blow

仍感覺遭受巨大打擊

But at least now I know

但我還有個概念

 

[Chorus]

It wasn't love, it wasn't love

這談不上是愛情

It was a perfect illusion (Perfect illusion)

只是自我的妄想

Mistaken for love, it wasn't love

認為找到寄託,卻不然

It was a perfect illusion (Perfect illusion)

只是美好的幻象

 

[Bridge]

Where are you?

你在哪

Cause I can't see you

我看不見你在何處

It was a perfect illusion

這只是個瘋狂幻覺

But I feel you watchin' me

但我感覺你直盯著我

Dilated, falling free

睜大眼睛,放肆墜入

In a modern ecstasy

今世的糜爛狂歡

Where are you?

你到底在哪

Cause I can't see you

我看不到你的身影

It was a perfect illusion

這只是個曇花一現的幻象

But I feel you watchin' me   x2

但我感覺到你正看著我

Illusion

只是假想

But I feel you watchin' me

但我覺得你正注視著我

Mistaken for love

錯誤的認愛

Where were you

你在何處

Cause I can't see

我找不到你

But I feel you watchin' me

卻能感覺你在盯著我

Mistaken for love

自以為是地誤認

Dilated, falling free

只能睜眼看清,放肆墮落

In a modern ecstasy

在酒池肉林之中

Mistaken for love

以為找到了愛情

In a modern ecstasy   X2

沉淪在現代的狂歡

I'm over the show

我在舞台上

Yeah at least now I know

至少我還清楚

 

[Chorus]

It wasn't love, it wasn't love

這並非愛情

It was a perfect illusion (Perfect illusion)

只存在於我的夢想

Mistaken for love, it wasn't love

自以為的真愛,卻並非愛情

It was a perfect illusion (Perfect illusion)

只是自我的迷茫癡想

You were a perfect illusion   x2

你是我幻想中的主角

It was a perfect illusion

這一切只是的幻象

Somewhere in all the confusion

拼湊著疑惑著碎片

It was a perfect illusion, illusion (illusion)

只是個癡想

 

[Outro]

Where were you 'cause I can't see it

你在哪,我已視線模糊

It was perfect illusion

這純粹是個瘋狂幻想

But I feel you watchin' me, baby

卻感覺你正在某處注視著我

Somewhere in all the confusion

拾起困惑的拼圖

Dilated, fallin' free

快感與體內膨脹,恣意墮落

You were so perfect

你是如此的完美

In a modern ecstasy

在現代的快感解放之處

You were a perfect illusion

你是我的美好幻象

 

 

amphetamine* 其實就是安非他命但沒有直譯

arrow
arrow

    Lauren1209 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()