這首是星火燎原的曲子(應該是吧)
話說回來,Sia的mv都還蠻深奧的

這首歌應該算是勵志的歌吧?

And another one bites the dust
又一場失敗的戰役
Oh why can I not conquer love?
為何我無法征服愛情
And I might've thought that we were one
我曾相信我們是一體的
Wanted to fight this war without weapons
光榮地贏得這場戰役而非以投機的招式
And I wanted it , I wanted it bad
而我是如此的渴望
But there was so many red flags
伴隨而來的卻是紅色警訊
Now another one bites the dust
現在又另一位戰士敗下陣
And let's be clear, I'll trust no one
大聲的說出來吧,我不相信任何人
You did not break me
你並沒擊倒我
I'm still fighting for peace
我仍然為和平奮鬥
Well I've got a thick skin and an elastic heart
是的,我有堅硬的盔甲和那無堅不摧的心
But your blade it might be too sharp
但你的矛似乎太過尖利
I'm like a rubber band, until you pull too hard
我就像一根橡皮筋,直到你用力拉扯
I might snap but I move fast
我可能會斷裂,但我會重新振作
But you won't see me fall apart
你看不見我分崩離析的樣子
Cause I've got an elastic heart
因為我擁有一顆無堅不摧
I've got an elastic heart
我擁有一顆無堅不摧的心
Yeah, I've got an elastic heart
是的,我擁有一顆韌心
And I will stay up through the night
我將整晚保持清醒
Let's be clear, won't close my eyes
不要有任何一絲的虛假,我絕不闔眼
And I know that I can't survive
即使我知道我的處境
I walked through fire to save my life
我仍然會在戰火中存活
And I want it, I want my life so bad
我是如此的渴望能撐過去
I'm doing everything I can
我會努力去完成我能做的事
Then another one bites the dust
接著,又有一位犧牲著在戰火中喪命
It's hard to lose a chosen one
失去一個選擇是件多麼困難的事
You did not break me
你並沒有把我擊潰
I'm still fighting for peace
我仍舊為和平咬牙苦撐
Well I've got a thick skin and an elastic heart
是的,我有堅固的盔甲和那無堅不催之心
But your blade it might be too sharp
但是你的攻勢太過猛烈
I'm like a rubber band, until you pull too hard
我會像橡皮筋一樣,直至你全力拉扯
I might snap but I move fast
我可能會跌落深淵但我很快便能振作起來
But you won't see me fall apart
你休想看到我崩潰
Cause I've got an elastic heart
因為我擁有一顆無堅不摧之心
Well I've got a thick skin and an elastic heart
是的,你無法置我於死地
But your blade it might be too sharp
雖然你的武器是如此的尖利
I'm like a rubber band, until you pull too hard
我會像橡皮圈一樣,直至你猛力拉扯
I might snap but I move fast
我可能會敗下陣,但我會重披戰甲
But you won't see me fall apart
而你別想看到我一蹶不振的模樣
Cause I've got an elastic heart
因為我擁有一顆無堅不摧之心
You won't see me fall apart
你看不到我垂頭喪氣的模樣
Cause I've got an elastic heart
因為我擁有一顆無堅不摧的心
I've got an elastic heart
我擁有一顆堅韌的心


arrow
arrow
    全站熱搜

    Lauren1209 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()