close

我真的不知道凱文哥有誰哪些大咖還沒合作的呢)笑

不知道為什麼這首一開始翻譯的時候很想把它翻得詩情畫意

結果聽完猜發現 不對不對不對這歌詞跟旋律完全不搭阿

然後我就懶得改了)#

所以如果前面歌詞太溫柔了請見諒

 

[Verse 1: Pharrell Williams]

Now nothing ever last forever, no

天下無不散的筵席

One minute you're here and the next you're gone

上一秒你還在這,下一秒你便無影無蹤

So I respect you, wanna take it slow

我尊重你的選擇,你想要放慢步調

I need a mental receipt to know this moment at all

我需要一個精神糧食讓我理解這一刻

 

[Pre-Chorus: Pharrell Williams]

Do you mind if I steal a kiss? (Chop, chop)

你是否介意我奪走你雙唇的溫柔

A little souvenir, can I steal it from you?

愛的紀念小品,我能否從你身上掠走

To memorize the way you shock me

我好憶念著你震驚我的那段回憶

The way you move it here (Hey)

我好思戀著你遷移到這裡的那段過往

Just wanna feel it from you (Hey)

只想保有你身軀的溫熱

 

[Chorus: Katy Perry]

Don't be afraid to catch feels

別懼怕死守著那感覺

Ride drop top and chase thrills (Hey)

和我一同使著敞篷車追隨刺激

I know you ain't afraid about this (Hey)

我知道你根本不害怕

Baby, I know you ain't scared to catch feels

我知道你有勇氣追逐這感覺

Feels with me

和我一起體驗

 

[Verse 2: Pharrell Williams]

I'm your window shopper, suck off of your novel

我是你櫥窗購物的觀賞對象,放下你的書籍吧

Unwind off your goggles, virtual (virtual) reality

放下你的風鏡,親眼感受現實

It ain't what it cost you, it might be a dollar

這不是什麼大數目,不過是幾個銅板

As long as it shocks you, memory, electricity

只要它讓你震醒,無論是回憶還是電力

 

[Pre-Chorus: Pharrell Williams]

Do you mind if I steal a kiss? (Chop, chop)

你是否介意我奪走你的吻

A little souvenir, can I steal it from you? (Oh, yeah)

一些愛的紀念品,我能否掠走

To memorize the way you shock me (Yeah)

才能記著你嚇我的方式

The way you move it here (Hey)

你搬移到這裡的那段回憶

Just wanna feel it from you (Hey)

我希望從你身上感受到愛的美好

 

[Chorus: Katy Perry]

Don't be afraid to catch feels (Ha)

別畏懼緊抓著感受

Ride drop top and chase thrills (Oh-oh-oh, oh)

駛著敞篷車追逐刺激

I know you ain't afraid about this (Hey)

我知道你一點都不畏懼

Baby, I know you ain't scared to catch feels (Straight up)

親愛的我知道你毫不避諱緊握著這感覺

Feels with me (Woah)

和我共享

 

[Verse 3: Big Sean]

Goddamn, I know you love to make an entrance

天殺的,我知道你喜歡華麗登台

Do you like getting paid or getting paid attention?

你喜歡得到鈔票還是得到關注

You mixed the wrong guys with the right intentions

 

你和那些男孩搞上只為得到注意

In the same bed, but it still feel long distance

不過在枕邊,卻彷彿千里之遠

She's looking for a little more consistency

她注視著我,乞求著些許的同感

But when you stop looking you gon' find what's meant to be

但當你停止,你會發現這些都是天注定

And honestly, I'm way too done with the hoes

說真的,我受夠了這些碧池

I cut off all my exes for your x and o's

我切斷所有前任的聯繫,你也叫你的前任和追求者死心吧

I feel my old flings was just preparing me

我認為過去輕率的戀情只是為更好的一任做準備

When I say I want you, say it back, Parakeet

當我說我想要你時,複誦我的話

Fly in first-class through the air, Airbnb

在頭等艙盡享榮華

I'm the best you had, you just be comparing me to me

我是你最好的一任,你找不到其他人能跟我比

Imma 'at' this at you, if I put you on my phone

如果我將你的照片存在我手機

And upload it, it'll get maximum views

上傳到網路,絕對是瀏覽量破表

I came in through in the clutch with the lipsticks and phones

我如同那些愛慕者,為你帶來奢華品

Wear your fave cologne just to get you alone

噴上你最愛的古龍水好與你獨處

 

[Chorus: Katy Perry & Big Sean]

Don't be afraid to catch feels

別畏懼緊守著那感覺

Don't be afraid to catch these feels

不要有所遲疑

Ride drop top and chase thrills (Yeah)

與我共同追求著刺激

I know you ain't afraid about this (I know)

我知道你無畏無懼

Baby, I know you ain't scared to catch feels

我知道你絕不害怕

Woah, woah, woah

Feels with me

和我一起體驗

(Woah, okay)

 

[Outro: Katy Perry & Big Sean]

Don't be afraid to catch feels (No, no)

別畏懼緊抓著感受

Ride drop top and chase thrills

駛著敞篷車追逐刺激

I know you ain't afraid about this (Woah, okay)

我知道你一點都不畏懼

Baby, I know you ain't scared to catch feels

親愛的我知道你毫不避諱緊握著這感覺

Feels with me

和我共享

arrow
arrow

    Lauren1209 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()