Louis 終於出了個自己的歌(應該說沒跟他人合作的歌)

他曾在受訪時提到"大家在這幾年都漸漸地認識到我,但卻未曾從音樂的層面"

這次便將自己的感受寫入音樂中

 

[Verse 1]

It’s the guy from the one band

來說說一個樂團男孩的故事

Cigarette in my left hand

左手捻根菸

Whole world in my right hand

右手握世界

Twenty-five and it’s all planned

25年歲,一切都已規劃好

Night out and it’s ten grand

為攢那幾些錢而披星戴月

Headlines that I can’t stand

和那令人喘不過氣的標題

 

[Pre-Chorus]

But you only get half of the story

但你只知道一半的故事

The cash, and the cars and the glory

只聽過那白花花的金錢,酷炫跑車和光榮戰績

No sleep and we party ‘til morning

只耳聞我們夜夜笙歌,開趴到天明

‘Cause nobody cares when you’re boring

因為當你窮困乏味時他人根本不屑一顧

 

[Chorus]

I’m just like you

我其實和你們都一樣

Even though my problems look nothing like yours do

儘管我的問題與你們相比看似無法比擬

Yeah, I get sad too

但我也會傷心失志

And when I’m down I need somebody to talk to

當我情緒低落時我需要有個人能談天

Yeah, I feel the same as you would do

我和你都有相同的情感

Same stress, same shit to go through

同樣的壓力,同樣的鳥事該面對

I’m just like you

我和你並無大異

If you only knew

如果你知道的話

 

[Verse 2]

If I had it my way, pub lunch every Sunday

如果真要我走想走的道路,我會在每周日抽著手捲菸

Cheap beer and it’s okay

廉價的啤酒無傷大雅

I wanna lay where she lays

我想躺在她身旁

I wanna stay in these days

我想閒適度日

Gonna smoke and it’s okay

時而叼著菸,沒關係的

 

But you only get half of the story

但你只知道一半的故事

The cash, and the cars and the glory

只聽過那白花花的金錢,酷炫跑車和光榮戰績

No sleep and we party ‘til morning

只耳聞我們夜夜笙歌,開趴到天明

‘Cause nobody cares when you’re boring

因為當你窮困乏味時他人根本不屑一顧

 

[Chorus]

I’m just like you

我其實和你們都一樣

Even though my problems look nothing like yours do

儘管我的問題與你們相比看似無法比擬

Yeah, I get sad too

但我也會傷心失志

And when I’m down I need somebody to talk to

當我情緒低落時我需要有個人能談天

Yeah, I feel the same as you would do

我和你都有相同的情感

Same stress, same shit to go through

同樣的壓力,同樣的鳥事該面對

I’m just like you

我和你並無大異

If you only knew

如果你知道的話


 

[Post-Chorus]   x2

(I'm just like you

我其實和每個人都一樣

When I need somebody to talk to

當我需要一個能傾訴的對象


 

[Bridge]

Every heart breaks the same

每一個心碎的碎片都是一樣的

Every tear leaves a stain

那些淚水都將留下淚痕

Can’t I just be the same?

我不能就跟大家一樣嗎

Every heart breaks the same

每一顆心都受過同樣的摧殘

Every tear leaves a stain

每一滴淚水都曾留下痕跡

Let me be the same

讓我也跟一般人一樣好嗎

 

[Chorus]

I’m just like you

我其實和你們都一樣

Even though my problems look nothing like yours do

儘管我的問題與你們相比看似無法比擬

Yeah, I get sad too

但我也會傷心失志

And when I’m down I need somebody to talk to

當我情緒低落時我需要有個人能談天

Yeah, I feel the same as you would do

我和你都有相同的情感

Same stress, same shit to go through

同樣的壓力,同樣的鳥是該面對

I’m just like you

我和你並無大異

If you only knew

如果你知道的話


 

[Post-Chorus]   x2

(I'm just like you

我其實和平凡的人一樣脆弱

When I need somebody to talk to

當我需要一個能傾訴的對象


 

[Outro]

If you only knew

如果你能懂我

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Lauren1209 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()