歌本身很美,很適合秋冬天

不過亞當的聲音略帶一點陽剛,讓這首聽起來有點突兀,可能要再柔一點的男音聽起來比較能詮釋ㄅ )喔喔如果是A$AP Rocky唱的時候應該很有味道,他在L$D的聲音就很美

 

[Chorus]

Leaves are fallin', it's September

飄落的枯葉,九月淡淡進來

The night came in and made her shiver

秋夜的涼意讓她瑟縮身子

I told her she could have my jacket

我告訴她可以披上我的夾克

Wrapped it tight around her shoulders

緊緊的包覆著她的雙肩

And I was so young 'til she kissed me

我倆唇瓣交纏時我仍年少輕狂

Like a whiskey, like a whiskey

感覺就像威士忌帶有醺醉

 

[Verse 1]

I never knew that love was blind

我從不知道愛是如此盲目

'Til I was hers, but she was never mine

直至我屬於她,卻無法擁有她的心

Yeah, I was reckless

過去是如此莽撞行事

But I let it burn, I let it burn, yeah

但我讓年少的無知轉為焰火後的殘灰

The feeling, it was bittersweet

那感覺,錯雜著酸甜苦辣

Realizing I was in too deep

意識到我陷得太深

She was a lesson

她是場浪漫的教訓

I had to learn, I had to learn, yeah

我不能再重蹈覆轍

 

[Pre-Chorus]

I used to try to forget her

我試著忘卻她

But now I smile when I remember

但湧上你的記憶時我卻漾起了微笑

 

[Chorus]

Leaves are fallin', it's September

蕭蕭落葉,九月漫步到來

The night came in and made her shiver

秋夜的略寒,令她微顫著身子

I told her she could have my jacket

我說她可以披上我的夾克

Wrapped it tight around her shoulders

厚實的裹覆著她的雙肩

And I was so young 'til she kissed me

那夜的吻,摻雜著年輕的懵懂

Like a whiskey, like a whiskey

像威士忌帶有飄渺的醉意

 

[Verse 2]

Would've left this world behind

我願奮不顧身,將世界置於身後

Just to wake up by your side

只為醒於你身邊

Every mornin' I

每個早晨

Would've sold my soul for a little more time

我願出賣我的靈魂只為攢到多一些時間

Would've waited a thousand nights

我願等個一千零一夜

If she never said goodbye

若你未曾與我道別

I admit that I

我承認

Would've sold my soul for a little more time

我會貪那與你共處的時間而出賣靈魂

 

[Pre-Chorus]

I used to try to forget her

我試著忘卻她

But now I smile when I remember

但浮現的記憶隨我的嘴角上提

 

[Chorus]

Leaves are fallin', it's September

飄落的枯葉,九月淡淡進來

The night came in and made her shiver

秋夜的涼意讓她瑟縮身子

I told her she could have my jacket

我告訴她可以披上我的夾克

Wrapped it tight around her shoulders

緊緊的包覆著她的雙肩

And I was so young 'til she kissed me

我倆唇瓣交纏時我仍年少輕狂

Like a whiskey, like a whiskey

感覺就像威士忌帶有醺醉

 

[Verse 3: A$AP Rocky]

I ain't like the other Cognacs

我不像那些普通的白蘭地

Or type of cat that'd never call back

或那些從未回電的小貓小狗

Or lose contact when you runnin' out of rum and you make a run

或當你的蘭姆酒快見底而逃跑時失去聯繫

(Feelin' light and dizzy, might be tipsy)

感受強烈的光線讓我頭暈目眩,大概是喝醉了

All of that tequila's a killer, little vodka

那些龍舌蘭酒都是場謀殺,和那極少的伏特加

Break her off* somethin' proper

讓她感受真正的刺激

Pop a cork and play spin the bottle

打開軟木塞來玩轉酒瓶

(Every time you kiss me, like some whiskey)

每一次交疊的雙唇,嘗起來就像威士忌

Punch drunk love, it's a fine line

戀愛雞尾酒,多搭配的台詞

Dom Pérignon, she the fine wine

唐培里香檳,她就是那極品

Someone call 911, I'm runnin' out of time

誰打個119吧,時間所剩無幾了

She done got off my heart

她已吮乾我的真心

 

[Chorus: Adam Levine & (A$AP Rocky)]

Leaves are fallin', it's September (woah)

蕭蕭落葉,九月漫步到來

The night came in and made her shiver

秋夜的略寒,令她微顫著身子

I told her she could have my jacket

我說她可以披上我的夾克

Wrapped it tight around her shoulders

厚實的裹覆著她的雙肩

And I was so young (so young)

那一夜,我仍年輕無知

'Til she kissed me (yeah)

但你潤澤我唇時

Like a whiskey (yeah)

帶著威士忌的微茫與迷幻

And I was so young (so young)

'Til she kissed me

Like a whiskey, like a whiskey

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Lauren1209 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()