私心喜歡這首勝過 never be the same

旋律淡淡的很悠閒舒服 有琥珀的色彩

歌詞其實還蠻灰暗的

 

 

[Verse 1]

No, I think I'll stay in tonight

不,我想我今晚會待在這

Skip the conversations and the "Oh, I'm fines"

躍過乏味的談話與虛假的無恙

No, I'm no stranger to surprise

我對這些震驚的虛偽早習以為常

This paper town has let me down too many times

這虛無縹緲的城市居民已讓我失望好幾次

Why do I even try? Give me a reason why

我為什麼需要嘗試,給我個理由

I thought that I could trust you, never mind

一度以為能夠信任你,我想算了吧

Why all the switching sides? Where do I draw the line?

那些牆頭草是怎麼回事,我該從何畫清界線

I guess I'm too naive to read the signs

我猜我的稚氣不足以讀懂險惡的標語

 

[Chorus]

I'm just lookin' for some real friends

我只是在尋找真正的摯友

All they ever do is let me down

但他們所做的只是讓我失望

Every time I let somebody in

每一次我讓他人進入我的心房

Then I find out what they're all about

就發現他們另有意圖

I'm just lookin' for some real friends

我只是渴望以誠相待的友人

Wonder where they're all hidin' out

想知道他們到底躲去哪了

I'm just lookin' for some real friends

我只是想求得知心好友

Gotta get up out of this town

卻得逃離這座城鎮

 

[Post-Chorus]

Oh, ohhh

Ohhh, ah

 

[Verse 2]

I stay up, talkin' to the moon

徹夜未眠,向明月傾訴心聲

Been feelin' so alone in every crowded room

即使在塞滿人群的房間都覺得孤單

Can't help but feel like something's wrong, yeah

無法克制的想著一定有什麼地方出了差錯

'Cause the place I'm livin' in just doesn't feel like home

我所居住的地方並不感覺有家的溫度

 

[Chorus]

I'm just lookin' for some real friends

我只是想找到真心對待的好友

All they ever do is let me down

但他們唯一所為是讓我對人性懼怕

Every time I let somebody in

每一次我讓他人踏進心扉

Then I find out what they're all about

才發現他們的不懷好意

I'm just lookin' for some real friends

我不過是盼望一個真誠的友人

Wonder where they're all hidin' out

好奇他們究竟藏匿在哪

I'm just lookin' for some real friends

我只是想找個能信任的朋友

Gotta get up out of this town

卻落得離開這城市的下場

 

[Post-Chorus]

Lookin' for some new friends

尋尋覓覓著摯友

Oh, ohhh

Ohhh, ah

 

[Bridge]

I just wanna talk about nothin'

我的嘴空虛的吐不出隻字片語

With somebody that means something

跟他人在一起表示他們必定有所意圖

Spell the names of all our dreams and demons

拼出我們甜夢與惡魔之名

For the times that I don't understand

有多少次我都難以理解

Tell me what's the point of a moon like this

When I'm alone again

當我又獨自一人

Can I run away to somewhere beautiful

我能否逃至某個仙境

Where nobody knows my name?

在那沒人知道我名字的桃花源

 

[Chorus]

I'm just lookin' for some real friends

我只是在尋找真正的摯友

All they ever do is let me down

但他們所做的只是讓我失望

Every time I let somebody in

每一次我讓他人進入我的心房

Then I find out what they're all about

就發現他們另有意圖

I'm just lookin' for some real friends

我只是渴望以誠相待的友人

Wonder where they're all hidin' out

想知道他們到底躲去哪了

I'm just lookin' for some real friends

我只是想求得知心好友

Gotta get up out of this town

卻得逃離這座城鎮


 

[Post-Chorus]

Oh, ohhh

Ohhh, ah

 
arrow
arrow
    全站熱搜

    Lauren1209 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()