推另一首NBT的愛歌

很喜歡他的歌詞(當然音樂也有拉)每首歌的歌詞都很有意義,甚至像篇文章

最愛的是有些部分唱得斷斷續續,感覺就像是破損機器所發出的聲音(非常具有畫面感呢)

影片晚點補上 插入yt的功能頻頻出狀況ㄌ@@

 

[Verse 1]

I'm just a broken machine

我不過是個破損機器

genius網站上提到:這隱喻了政治,宗教和心理健康,那些本該正常運行的事物,不該有所阻礙。但在現實世界卻並非如此,甚至未曾正常過

I can't do anything

什麼都不能做

My wheels have started to jam

我的齒輪開始生鏽

My wheels jam, my

我的齒輪...我的...

I'm just a broken machine

我不過是個故障機器

With all the layers of dust

伴隨佈滿灰塵的機身

Some things have started to fail

有些功能早已不堪使用

Some things have

有些功能已...

Some

有些...


 

[Verse 2]

I'm just a broken machine

我不過是個破舊機器

Though the record may spin

即使轉盤仍能轉動

All my lights have gone dim

身上的燈光卻逐漸昏暗

同樣在探討前面所提到的議題,即使他們的運行有效率,但並不到百分之百發揮功效,仍需要加強修改

They've gone dim

燈光越來越小...

They've

燈光...

I'm just a broken machine

我不過是個損壞機器

Not who I used to be

不如我過往的神氣

I'm spinning out of control

現在卻運轉得失控

Now it's time to go

是時候邁開步伐

 

[Chorus]

Take a little spark

一閃火花

From a battery

從電池裡竄出

Electricity

電力充足

And put me back together

拼湊完整破碎的自己

Back together, yeah

重拾昔日的完整

 

Take a human heart

取人類的心臟

Add some vanity

撒上些許虛榮浮誇

Authenticity

添具真實性

And put them all together

把他們攪和在一起

Do whatever

做什麼都好

To your broken machine

對你的破損機器

 

[Verse 3]

Hey I'm a broken machine

嘿我是個破舊機器

I can do anything

但我無所不能

I've got nothing to hide

已沒什麼好隱藏的

Now I start to dream

我開始幻想

I'm a mechanical thing

我是個金屬機械物

With a layer of shit

身上覆蓋一層排泄物

And nothing bothers me now

但沒有什麼能干擾我

My wheels are my wheels

我有自己主導權


 

[Chorus]

Take a little spark

稍縱即逝的火花

From a battery

從電池裡迸出

Electricity

電力充沛

And put me back together

拾起散落的機身

Back together

重新拼湊

Yeah

Take a human heart

置入人類的心臟

Add some vanity

別忘了加上些許虛榮

Authenticity

夠像個人類了

And put them all together

將它們組合在一起

Do whatever

做你想做的

To your broken machine

對你的損壞機器

 

[Bridge]   x2

My head goes forward and my heart goes back [x3]

我的理性在前,感性在後

My head goes, my heart goes

我的理性...我的感性...

 

[Outro]

Hey, I'm a broken machine

嗨 我是個破損機器

I can do anything

但我可以做任何事

I've got nothing to hide

我無需隱瞞

Now I start to dream

現在我開始夢想著

I'm a mechanical thing

我是個冰冷金屬

I can do anything

但我無所不能

Nothing bothers me now

沒有事物能阻撓我

Now I start to dream

現在我開始幻想

La la la la la la la, la la la la la la

La la la la la la, la la la, la

La la la la la la la, la la la la la la

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Lauren1209 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()