close

)這歌詞和影片好難懂

休團後的twenty one pilot回來了天阿

帶來兩首新歌,但歌詞都很難懂所以只先翻一首

裡面提到jumpsuit我翻成黃色連衣是從mv的故事設定去翻的,他們提到要穿上黃色連衣是因為那些"watcher" (應該是影片那些站在山上的那些人 )看不見黃色

至於歌詞的意義就留給其他mv來解釋吧

[Intro]

Cover me

掩護我

 

[Chorus]

I can't believe how much I hate

無法置信我如此嫌惡

Pressures of a new place roll my way

名聲伴隨的壓力滾著黃沙而來

Jumpsuit, jumpsuit, cover me   x2

穿上黃色連衣,遮蔽著我

 

I crumble underneath the weight

我受重力分崩離析

Pressures of a new place roll my way

來自各方的壓力滾滾而來

Jumpsuit, jumpsuit, cover me   x2

黃色連衣,掩護我


 

[Verse]

Spirits in my room, friend or foe?

迴盪在房裡的靈魂,友人抑或是敵人

Felt it in my youth, feel it when I'm old

出現在我年少時,離不去我逐漸年長

Jumpsuit, jumpsuit (cover me)

Dusting off my jumpsuit, cover me

拭去衣上的灰塵,掩護我

 

[Chorus]

I can't believe how much I hate

無法相信我竟如此厭惡

Pressures of a new place roll my way

成名的壓力傾軋著我的路途

Jumpsuit, jumpsuit, cover me   x2

 

[Bridge]

I'll be right there

我會一步不離

But you'll have to grab my throat and lift me in the air

但你必須死命地將我拽在這

If you need anyone, I'll stop my plans

如果你需要任何人,我會停止我的計畫

But you'll have to tie me down and then break both my hands

但你必須捆綁我,且斷了我雙手

If you need anyone, I'll be right there

如果你需要任何人,我會在這

But you'll have to grab my throat and lift me in the air

但你必須緊抓著死命抵抗的我

(if you need anyone)

If you need anyone (if you need anyone)   x3

如果你需要任何人



 

[Chorus]

I can't believe how much I hate

無法置信我如此嫌惡

Pressures of a new place roll my way

名聲伴隨的壓力滾著黃沙而來

Jumpsuit, jumpsuit, cover me   x2

穿上黃色連衣,遮蔽著我


 

[Outro]

Jumpsuit, jumpsuit, cover me!   x2

穿上連衣,掩蓋我

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Lauren1209 發表在 痞客邦 留言(5) 人氣()