來推薦一首愛歌

上星期才剛出來,專輯dogviolets也隨之釋出。

LAUREL算是近期最喜歡的一個歌手,不過台灣人認識的好像不太多,她的聲線很酷,有時候會把她跟sia搞混xddd

其實她也有很多蠻好聽的歌,像是hurricane 或 maybe baby我都很喜歡,但是這首一出,前奏就太吸引我了所以馬上決定翻這首。不過推薦的歌曲我會盡量每個歌手都只翻譯一首歌曲讓大家認識。每週還是會以pop為主,有多餘時間會再翻譯喜歡的歌曲(畢竟西洋流行樂已經越聽越不習慣了QQ)

如果想要認識一些非主流或是比較少聽到的歌手和樂團可以到推薦歌曲的資料夾找找看來聽聽。如果有幸聽完推薦歌曲後喜歡上某歌手的可以留言我再翻譯他/她的其他歌曲ㄛ

 

 

[Verse 1]

You've been wasting my time, honey

甜心,你不斷蹉跎我的時間

I've been wasting your life, baby

我則一點一滴的虛擲著你的人生

We can sit and talk

我們可以坐下來好好談談

And I'll pretend that I give a fuck

然後假裝我他媽的在乎

I've been hanging around too long

我已玩世不恭著好一段時間

Always getting proud of your love

自喜著你那癡人般的迷戀

What's a girl do when she only wants to

一個女孩會幹些什麼蠢事

Be adored

當她只想被寵愛

 

[Pre-Chorus]

I-I-I-I'll be adored, ah-ah-ah

我會被捧在掌心

Give me a crown I'll pass it around and show it off

給我一個皇冠,我將四處炫耀

When it's old (ah-ah), dead and gold (ah-ah)

當那古老的皇冠,死氣沈沈的閃耀著

We'll sit and stare, while we turn each other off

我們就這樣坐著直視對方,等待對彼此倒胃口

 

[Chorus]

Hang around, you let me down

隨意閒晃,你曾讓我失望

And I confess that you're less

我得承認你差強人意

But kind of better than the rest

但又比其他男人好

So I think I'll stay a while

我想我會再穩定一段時間

 

[Verse 2]

You're so black and white, baby

你總是這麼黑白分明

All these lows and highs, maybe

這些低潮與狂歡

You're fucking crazy and it ain't nothin' to do with me

你真是他媽的瘋子,但這與我毫不相關

While we're living life together, don't we both deserve better?

當我們相處時,難道彼此沒辦法得到更好嗎

Then you come back and say, "Don't you wanna be adored?"

然而你回心轉意地對我說“你不想被寵愛嗎”

 

[Pre-Chorus]

I-I-I-I'll be adored

我將被寵愛

Ah-ah-ah

Give me a crown I'll pass it around and show it off

獻上皇冠,我會四處炫耀

When I'm insane (ah-ah-ah) from all your games (ah-ah-ah)

當我失去理智地陷入你的遊戲中

I ask my friends to find out how to let you go

我問著朋友試圖找出讓你離開的方法

 

[Chorus]

You hang around, you let me down

你總是遊戲人間,使我心灰意冷

And I confess that you're less

我得承認你差強人意

But kind of better than the rest

但又比其他男人好

So I think I'll stay a while

我想我會再穩定一段時間


 

[Bridge]

Only up at night

只出現在夜晚

Holding you so tight

緊緊擁著你的畫面

 

[Pre-Chorus]

Be adored, I-I-I'll be adored

我將備受呵護

Give me a crown, I'll pass it around and show it off

給我閃耀的皇冠,我會四處招搖

 

[Chorus]

You hang around, you let me down

你到處拈花惹草,我對妳大失所望

And I confess that you're less

我得承認你差強人意

But kind of better than the rest

但又比其他男人好

So I think I'll stay a while

我想我會再穩定一段時間


 

[Bridge]

Only up at night

只出現在夜晚

Holding you so tight

緊緊地相擁著

 

[Outro]

Let me down

你讓我失望

And I confess that you're less

我得承認你差強人意

But kind of better than the rest

但又比其他男人好

So I think I'll stay a while

我想我會再穩定一段時間

 

arrow
arrow

    Lauren1209 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()