一早來一首Rachel Platten的Fight Song 
這首歌的歌詞非常勵志
由Rachel Platten帶些溫柔的聲線唱出感覺非常舒服 Like a small boat

On the ocean
像是在茫茫大海上的一艘小船
Sending big waves
Into motion
隨著一次次大浪浮浮沉沉
Like how a single word
簡單的幾個字
Can make a heart open
卻能夠解開一個人的心結
I might only have one match
可能我僅剩一支火柴
but I can make an explosion
但那也足以讓我爆發

And all those things I didn't say
所有我未曾說過的事
Wrecking balls inside my brain
那些我腦中沉重的鐵球
I will scream them loud tonight
今晚我要放聲大喊
Can you hear my voice this time
這次你聽見我的聲音了沒

This is my fight song
這是我的戰鬥之歌
Take back my life song
讓我重獲自由之歌
Prove I'm alright song
證明我沒問題
My power's turned on
我的力量已蓄勢待發
Starting right now I'll be strong
從現在起我會變得堅強
I'll play my fight song
我會唱響我的戰鬥之歌
And I don't really care if nobody else believes
我不在乎是否人相信
'Cause I've still got a lot of fight left in me
因為我心中的鬥志永遠不息

Losing friends and I'm chasing sleep
我失去了朋友,我也無法入眠
Everybody's worried about me
每個人都在擔心我
In too deep
執迷不悟
Say I'm in too deep
都說我看不清楚
And it's been two years
兩年過去
I miss my home
我很想家
But there's a fire burning in my bones
但有一把烈火正在我心裡燃燒著
And I still believe
而我仍相信著

And all those things I didn't say
所有我未曾說過的事
Wrecking balls inside my brain
那些我腦中沉重的鐵球
I will scream them loud tonight
今晚我要放聲大喊
Can you hear my voice this time
這次你聽見我的聲音了沒

This is my fight song
這是我的戰鬥之歌
Take back my life song
讓我重獲自由之歌
Prove I'm alright song
證明我沒問題
My power's turned on
我的力量已蓄勢待發
Starting right now I'll be strong
從現在起我會變得堅強
I'll play my fight song
我會唱響我的戰鬥之歌
And I don't really care if nobody else believes
我不在乎是否人相信
'Cause I've still got a lot of fight left in me
因為我心中的鬥志永遠不息

Like a small boat
On the ocean
像是在茫茫大海上的一艘小船
Sending big waves
Into motion
隨著一次次大浪浮浮沉沉
Like how a single word
簡單的幾個字
Can make a heart open
卻能夠解開一個人的心結
I might only have one match
可能我僅剩一支火柴
but I can make an explosion
但那也足以讓我爆發

This is my fight song
這是我的戰鬥之歌
Take back my life song
讓我重獲自由之歌
Prove I'm alright song
證明我沒問題
My power's turned on
我的力量已蓄勢待發
Starting right now I'll be strong
從現在起我會變得堅強
I'll play my fight song
我會唱響我的戰鬥之歌
And I don't really care if nobody else believes
我不在乎是否人相信
'Cause I've still got a lot of fight left in me
因為我心中的鬥志永遠不息

by 野鹿

arrow
arrow
    全站熱搜

    Lauren1209 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()