這首的歌詞和旋律都陰森的好吸引人

Billie真的太厲害了 17歲就做出這種歌 瞬間覺得自己太廢

 

[Intro: Crooks]

Billie

 

[Refrain: Billie Eilish]

What do you want from me? Why don't you run from me?

你到底想要什麼?為什麼你不遠離我

What are you wondering? What do you know?

你想知道什麼?你知道什麼

Why aren't you scared of me? Why do you care for me?

你為什麼不怕我?為什麼你要在乎我

When we all fall asleep, where do we go?

當我們都沈睡,我們該何去何從

 

[Verse 1: Billie Eilish & Crooks]

Come here

來這

Say it, spit it out, what is it exactly

說出來,一字一句的傾吐

You're payin'? Is the amount cleanin' you out? Am I satisfactory?

你正付出代價? 這數量是否讓你身無分文?我又是否真獲得滿足

Today, I'm thinkin' about the things that are deadly

今日,我思索著那些了無生意的事務

The way I'm drinkin' you down

如我飲酌著你的方式

Like I wanna drown, like I wanna end me

如我渴望就此溺斃,如我渴望結束自己的生命

 

[Chorus: Billie Eilish]

Step on the glass, stifle your tongue

踩在玻璃碎片上,緊縮著你的舌頭

Bury a friend, try to wake up

埋葬一位朋友,試著清醒過來

Cannibal class, killing the son

如食人族群,殺掉自己的兒子

Bury a friend, I wanna end me

埋葬一位友人,我想毀了我自己

 

[Post-Chorus: Billie Eilish]

I wanna end me

我想一了百了

I wanna, I wanna, I wanna… end me

我想要,我想要,我想要...殺了我自己

I wanna, I wanna, I wanna…

我想要,我想要,我想要

 

[Refrain: Billie Eilish]

What do you want from me? Why don't you run from me?

你想要什麼?為什麼你不逃離我

What are you wondering? What do you know?

你想知道什麼?你又知道什麼

Why aren't you scared of me? Why do you care for me?

為什麼你不會對我感到害怕?為什麼你要在乎我

When we all fall asleep, where do we go?

當我們都陷入昏睡,我們該何去何從

 

[Verse 2: Billie Eilish & Crooks]

Listen

聽著

Keep you in the dark, what had you expected?

將你禁錮在黑暗中,你還期待著什麼

Me to make you my art and make you a star

就是我讓你成為我的藝術品,讓你成為巨星

And get you connected?

讓你重拾連結

I'll meet you in the park, I'll be calm and collected

我會與你在公園見面,我會平靜具自制力

But we knew right from the start that you'd fall apart

但我知道從一開始你就分崩離析

'Cause I'm too expensive

因為我太過高昂

Your talk'll be somethin' that shouldn't be said out loud

你正說著某些不該大聲談論的話題

Honestly, I thought that I would be dead by now (Wow)

說實在的,我以為我現在早死了

Calling security, keepin' my head held down

呼叫警衛,扶著我的頭

Bury the hatchet or bury a friend right now

立刻埋蓋染血的斧頭或那位朋友

 

[Bridge: Billie Eilish & Crooks]

For the debt I owe, gotta sell my soul

為償還血債,我必須賣出靈魂

'Cause I can't say no, no, I can't say no

因為無法拒絕

Then my limbs all froze and my eyes won't close

我的四肢都結凍了,而我的雙眼不願闔上

And I can't say no, I can't say no

我無法說不,我無法拒絕

Careful

小心了

 

[Chorus: Billie Eilish]

Step on the glass, stifle your tongue

腳踏在碎玻璃上,掐著你的舌頭

Bury a friend, try to wake up

埋著一位朋友,試圖清醒過來

Cannibal class, killing the son

如食人族,殺兒以食

Bury a friend, I wanna end me

又埋下一位友人,我想了結自己

 

[Post-Chorus: Billie Eilish]

I wanna end me

我想要結束一切

I wanna, I wanna, I wanna… end me

我想要...我想要...我想要殺了自己

I wanna, I wanna, I wanna…

我想要...我想要...我想要...

 

[Refrain: Billie Eilish]

[Refrain: Billie Eilish]

What do you want from me? Why don't you run from me?

你到底想要什麼?為什麼你不遠離我

What are you wondering? What do you know?

你想知道什麼?你知道什麼

Why aren't you scared of me? Why do you care for me?

你為什麼不怕我?為什麼你要在乎我

When we all fall asleep, where do we go?

當我們都沈睡,我們該何去何從

 

arrow
arrow

    Lauren1209 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()