段考完的第一首

翻的是fifth harmony的新歌啊

感覺這個歌很抒情也很動聽

還有黑白的mv也很有感覺

我的女孩們真的長大了)誤

覺得這歌詞很棒但經過我的翻譯

hope u guys like it

[Verse 1: Normani]

Pick up the pen, put it on the paper…

拾起筆,置於紙上

Write on my skin, bring me to life

刻畫於我的肌膚,為我帶來生命

Can't start again, there ain't no eraser

機會不可重來,沒有回頭的餘地

All of my flaws, you got them so right!

我的所有缺點,你將它們變成完美

 

[Pre-Chorus 1: Camila]

Everything is blank until you draw me

人生的空白,因你的揮灑而充滿色彩

Touching on my body like you know me

撫摸我的身軀,彷彿親密無比

 

[Chorus: Lauren & Ally]

Write on me…

刻劃於我身

Color outside the linesy

恣意揮灑你的創意

Love the way you tat* me up

鍾愛你在我身上的藝術

Baby take your time

親愛的慢慢來

Write on me

為我作畫

Give me some wings, I'll fly

賜我雙翼,讓我馳騁人間

Love the way you tat me up

就愛你的在我肌膚上留下愛的刺青

I'll never change my mind

永遠不改變心意

Write on me   x8

著墨在我的胴體

Love the way you tat me up

戀於我身上的愛情紋身

Write on me…

刻劃於我身

 

[Verse 2: Ally]

You are my friend, straight and no chaser

我的友人,直白且毫無壓力

Burns going down but it keeps me alive

熊熊烈火給予了我生命的泉源

Tell me the truth, I like the danger

告訴我真相,我嚮往危險

Cause in the end you will be mine

到了最後結局,我們將墜入愛河

 

[Pre-Chorus 1: Camila]

Everything is gray until you draw me

灰白的人生因你的揮灑而精采

Touching on my body like you know me

滑過一寸寸肌膚,我們將纏綿整夜

 

[Chorus: Lauren & Ally]

Write on me

刻劃於我身

Color outside the lines

放肆為我上色

Love the way you tat me up

喜愛你於我身上留下的作品

Baby take your time

我們慢慢來

Write on me

彩繪我身

Give me some wings, I'll fly

賜我飛翼,讓我展翅

Love the way you tat me up

眷戀你揮灑於我身

I'll never change my mind

就這麼下去

Write on me   x8

紋於我身

Love the way you tat me up

身上的刺青展現我們的愛

Write on me

刻於我身

 

[Bridge: Camila]

{I could see a city sleep

俯瞰陷入沉睡的城市

I could see an ocean wave

欣賞海浪的波動

Everything is changing and it's written on my face}   x2

世俗的變遷皆顯示於我臉

 

[Chorus: Lauren & Ally & Camila]

Write on me

為我下筆

Color outside the lines

縱情為我著色

Love the way you tat me up

永不褪去那圖案

Baby take your time

親愛的,慢慢來

Write on me

執起你筆

Give me some wings, I'll fly

為我畫下雙翼,我將振臂高飛

Love the way you tat me up

身上的愛情紋身

I'll never change my mind

證明我對你摯愛不渝

Write on me,    x8

著墨我的體軀

(Won't you write on me yeah)

為我作畫

Love the way you tat me up

鍾愛我們愛的印記

Write on me

為我執筆

 

[Outro: Lauren]

Write on me   x3

刻於我身

 

tat*我認為是tatoo(刺青)的簡寫

arrow
arrow
    全站熱搜

    Lauren1209 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()